Onsdag!

Skönt med några lugnare dagar även om jag inte hinner allt jag vill!
 
Igår började jag med att åka och tömköra den lilla ponnyhingsten som jag visade på premieringen i våras. Sen vidare upp på byn och hämtade ut ridregnkappan jag hade beställt, nu kommer det nog inte att regna på länge!
 
En kopp kaffe och sen red jag Zayats. Lätt pass på banan med övergångar och bommar, så glad att fattningar fungerade perfekt eftersom det funnits spänningar kring de tidigare. Sedan lastade jag Clarinett och körde henne till Nisse så han fick slå på tappsko. Tillbaka hemma så tömkörde jag Grå, började på banan i dag så hon var lugnare, och började plocka ihop hagen där de gick sist. 
 
Gjorde kebab till middag och sen tillbaka i stallet och red Clarinett. Hon var jättefin i traven men galoppen fungerade inte alls, i alla fall inte vänstergalopp som inte är riktigt tretaktig. Så nu funderar jag på att stryka mig från tävlingen på lördag, men ska rida ett pass till innan jag bestämmer mig. 
 
Sen kom Linda till stallet och vi red ut med Chokladen och Juliette, och efter fikade vi rostmackor. Nu på morgonen har det varit ganska kallt, är inte långt bort med frostnätter nu! Hoppas på att få mycket gjort i dag men jag är ju expert på att planera in en massa annat också så vi får väl se!
 
Zayats efter sitt ridpass!
 
Clarinett på banan!
 
På tur med Chokladen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0