Saltycup!

Idag har jag och Tant varit på roligheter! Vi har ridit Salty cup, som är en variant av Sugarcup, alltså terrängträning och träningstävling med stilbedömning. Vi åkte i morse och red första träningen på förmiddagen. Då gick hon igenom hur hon ville att vi skulle rida och vi fick hoppa nästan alla hinder som sen skulle komma på banan. Tant hoppade allt såklart och var lagom laddad! Sen lunch och paus innan uppridningen på eftermiddagen. Då värmde vi upp själva och red sedan banan som var på ca 12 hinder, som sedan stilbedömdes. Nu handlade det inte så mycket om stil som om inverkan, balans och rätt tempo. Tant hoppade lika glatt då! Hon är verkligen fantastisk, gått två rätt tuffa pass i dag och sedan hemma igen travade hon i väg när jag släppte henne i hagen. Träffade även en av hennes tidigaste ägare idag, hon var helt salig av att få träffa henne och det kan man ju förstå då hon sålde Tant när hon var 7 år! Hemma igen fixade jag hästarna, släppte ihop Chokladen med ettåringarna och nattade de andra. Sen har jag städat lite och nu hoppas jag att det snart är sovdags för det är tidig väckning i morgon.
Terrängträning!
 
Tant med sin fina deltagarrosett!
 
Umghästar på språng!
 
Chokladen ser helt crazy ut på den här bilden!
 
Mer Choklad!
 
Chokladen, Signe och Lemonaden bakom Signe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0