Värdehöjning!

Även i dag har jag varit och tränat, i dag var det Traffes tur. När jag lastade honom i morse var han väldigt billig men värdet och priset hade stigit rejält efter träningen sen!
 
Jag var ensam när jag lastade och Traffe var inte jättesugen att åka, jag lade på lina bakom honom men han vände på luckan och hoppade ut över linan. Det var inte helt lätt att parera honom och hålla linan samtidigt. I stället fick jag jaga honom i ute i djupsnön. Sen slutade det såklart ändå med att han stod på släpet.
 
Träningen gick verkligen superbra och han var så fin! Vi har inte galopperat på flera veckor men det var inga problem utan jag så fin känsla i vänster galoppen att jag hade kunnat galopperat hur länge som helst. Det var roligt att han gick bra när hans förra ägare vsr och tittade!
 
När jag var hemma igen så tömkörde jag Clarinette ute i snön. Hon är alltid väldigt taggad när man börjar men bara man får henne att koncentrera sig så är hon jättefin! Jag tror hon kommer få en väldigt bra ridbarhet!
Traffe innan lastning och lösgalopp runt hagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0