På glid!

I dag har jag mest suttit i bilen,  runt 30 mil med släpet har det blivit. Lite synd med tanke på att det var riktigt fint och soligt väder stor del av dagen!
 
Först på förmiddagen åkte jag med Midas till ridhuset i Ammer och hoppade lite. Det gick väldigt bra och Midas kändes som en riktig hoppponny! Han bjöd fint på hindren och hade bra tryck i galoppen,  jag tror vi båda  tyckte det var jättekul! 
 
Sen hem med honom, en liten lunchpaus och sedan åkte jag med Szum. Denna gång gick resan till Dannero och dressyrträning. Szum var lite avig i dag och ville gärna diskutera allt men mellan tjafset var han som vanligt jättefin. 
 
När jag kom hem med Szum så fock jag stopp o backen upp till gården. Visserligen har jag fyrhjulsdrift men det var helt blankt under snön och det slutade med att jag gled baklänges nerför backen och vek släpet som fastnade i snödrivan. Såklart stod släpet så jag inte kunde lasta ur, men med hjälp av lite spån under däcken lyckades jag vrida släpet så pass att det gick att få ut Szum i alla fall!  Jag är glad att jag inte var ensam i alla fall, och att det gick bra men fy så läskigt det är att åka baklänges med häst o släpet! Lite melodifestivalen hos grannarna, även om jag missade en hel del då jag blev lite sen efter min incident, fick avsluta dagen!
Jag och Midas i ridhuset i dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0