Gnäll!

Jag brukar försöka att inte gnälla här på bloggen men i kväll blir det ett undantag! jag är nämligen lite upprörd över bensinpriset som bara blir högre och högre, tankade i dag och det kostade 15,68 kr per liter! För oss hästintresserade så innebär det att alla träningar och tävlingar blir dyrare eftersom det kostar mer att köra till dom. Som bekant så drar ju bilen ganska mycket bränsle med en eller två hästar i släpet... Jag är väldigt beroende av bilen, för att ta mig till jobbet, när jag ska ha träningar och lektioner, när jag ska rida i ridhuset och så för att ta sig till tävlingarna. Det blir många mil på en månad!

Slut på gnället! I dag har jag ridit ut alla tre hästarna. Corran gick en lugn tur på förmiddan, mycket skritt på lång tygel. Tror det är nyttigt för henne att det inte alltid är tempo och händer saker utan att man faktiskt kan ta det lugnt och slappa lite också. På eftermiddan red jag ut Taggen med Malin och Oliver, och Räkan fick gå en tur med mycket galopp. På kvällen var jag i väg och hade några lektioner och träningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0