Det är detaljerna som gör skillnaden!

Jag tror jag kan upplevas som lite tjatig i bland om, vad eleverna kanske uppfattar som, detaljer. Jag anser att det är detaljerna som gör skillnaden i ridningen! Är man noggrann med detaljer så får man en lydig och välriden häst!

I dag hade jag skänkelvikning med ett par elever, de skulle rida skänkelvikning på diagonalen. Då är jag väldigt nogrann med hur man rider hörnet och in på diagonalen. För om man inte rider en bra hörnpassering så kommer man inte bra in på diagonalen, och då blir inte skänkelvikningen bra. Annars så pratar jag ofta om voltens form och storlek, ställningen i nacken och vägarna. Viktiga detaljer för att få ridningen att fungera! Fast egentligen är det ju inte detaljer, utan stora, viktiga pusselbitar för ridningen!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Pernilla! Vad duktig du är, jag blir trött bara jag tänker på allt som du hinner med. Hoppas allt är bra med dig. Och vad kul det är att kunna läsa din blogg. Kram Jenny

2011-09-16 @ 09:40:30
URL: http://www.tjijen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0