Ny blogg

Jag tänkte jag skulle försöka blogga lite om livet här ute i skogen! Om mig och mina hästar, om mitt hästföretag och de hästar som är här på utbildning. Det kommer inte bli någon blogg med "dagens outfit" och flera inlägg varje dag. Jag kommer skriva när jag har något att skriva om, och inläggen kommer förutom att beskriva vad som händer här på gården, handla om utbildning och träning av hästar, och det som rör detta. Utbildning av hästar och ryttare är precis vad jag brinner för! Att få vara med och leda och guida hästen eller ryttaren på dens väg fram mot nya mål! Jag möter verkligen alla typer av hästar, och ryttare också för den delen, och utmaningen ligger i att få varje häst att utvecklas maximalt oavsett förutsättningar. Jag har haft många ridtravare här för utbildning och omskolning, men även en stor och valpig 3 åring som jag red in och visade på 3års test, en tinker, arab, nordsvensk och någon korsning. Även mina elever har mycket olika typer av hästar, det gör att jag ser mycket häst och är öppen för alla typer! Själv har jag två fullblod som jag försöker utbilda och träna för tävling. Det är fd galoppörer som jag skolat om till ridhästar. Räkan (Out of Reach) är ett sto född 2002, jag har haft henne i tre år och det är en dam med mycket humör! Hon är emellanåt väldigt mycket sto och väldigt mycket fullblod, men när hon är med på samma spår som mig så är hon jättetrevlig! Jag har tävlat henne i några lätta dressyrklasser och lite hoppning. Taggen (Top Rebel)är en valack född 2003, imp Irland. Jag har haft honom ett år och han är lite knepig i bland, han tycker att galopp i sidled är en lämplig gångart att alltid rida hemåt i, luftsprång löser alla problem och har lite svårt att slappna av. Däremot gillar han att hoppa, dock är han startad häcklöp på Irland så i bland hoppar han mer i genom än över hindren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0