Lektions funderingar!

Det är ju så roligt att ha lektioner! Skulle absolut kunna stå alla dagar i veckan på ridbanan och undervisa. Ofta får man otroligt mycket tillbaka från sina elever, oavsett nivå eller ambitioner. Men det finns tyvärr baksidor också... För min del handlar det mest om den energi och tid som går åt till att planera i hop tider, dagar och "lektionsrutter". Inte alltid så lätt att få i hop tillräckligt många ridande åt samma håll och få till tider som passar alla. Det brukar nästan alltid lösa sig men det kan vara en del pussel med det. För att inte tala om det jobb om det är att jaga nya kunder, och det är något jag varken gillar eller är särskilt bra på.. Just nu sitter jag och försöker formulera nya avbokningsregler och en liten prishöjning. Det är inte alls kul att höja priset men jag känner att det är dags. Från 1/7 gäller nya priser som kommer spridas till de som rider, via hemsidan och facebook. Jag kommer fortfarande att kunna erbjuda lektioner till låga priser och hög service, man får tänka på att jag faktiskt åker hem till mina elever och erbjuder ridtider varje vecka. Dessutom behöver man ju bara boka två dagar innan man vill rida! Tur det är så kul med lektioner att det överväger allt jobbigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0