Nytt år!

Nu är det dags att summera året som varit och sätta upp mål inför 2012!

Företaget:
Det har varit lite av ett mellanår vad det gäller lektioner, hade fler ridande i fjol, men årets ridläger hade väldigt många deltagare! Årets stora händelse är att jag byggde boxarna och har påbörjat ansökan och planer på utbyggnad och ridbana!

Inför nästa år vill jag ju såklart utveckla och utöka verksamheten, framförallt utbildningshästarna. Dessutom hoppas jag ju såklart att komma i gång med ridbanan och det andra bygget. Men det visar sig hur mycket det händer under nästa år.

Räkan:
Räkan har verkligen utvecklats i sin hoppnng under året, även om de sista tävlingarna inte gick så bra. Bästa rundan var nog debuten i 1 meter som vi gjorde i Sollefteå i september. Framhoppningen var tung och där kändes det inte bra, men sen gick hon in och hoppade banan med endast en rivning!

Med henne kommer jobbetr forsätta att få henne starkare och mer framme för skänkeln. Tävlingsmålen är att få henne lite mer befäst i 1 meters hoppning, och att rida LB dressyr på över 60% och sen starta LA.


Räkan i Matfors i augusti

Taggen:
Han har tävlat upp till 1 meters hoppning. Årets bästa start var i Kramfors i 1 meter, i storm, där vi hade en rivning i omhoppningen och en otrolig känsla! Annars har det varit många rundor med en eller två rivningar...

Han behöver stärka upp sig, bli stadigare i formen och jobba med hoppningen. Målen för 2012 är att starta 1,10 m hoppning, samt även prova tävla dressyr. Målet där är LB med minst 60%.

Corran:
Corran kom ju hit oinriden i juli. Inridningen gick ju jättebra, sen hade vi en liten svacka här i höst (mest beroende på att jag inte kunde rida henne som jag ville pga underlaget) men nu är vi på gång igen och jag tycker det känns bra!

För hennes del ska ju utbildningen fortsätta under nästa år, hon behöver lite miljöträning, stärka upp galoppen, jobba med formen och fortsätta inhoppningen som vi påbörjadelite i höstas. Vi planerar att rida lite träningar nu ivinter och blir hon kvar hoppas jag på att kunna starta någon dressyrtävling i vår.


Corran i somras!


Vad har ni för mål och planer inför 2012?

Och så vill jag givetvis önska alla läsare ett riktigt gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gott Nytt År! :)

2011-12-31 @ 18:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0