Magiska borstar!

Mina fullblod är väldigt känsliga för borstar, de vill heslt bara ha mjuka borstar och tycker inte om att bli boorstade på ben och under mage. Jag har sett att det kommit en ny typ av borstar som kallas "Magic Brush" som ska vara bra för känsliga hästar. Det är plastborstar som ska vara lätta att rengöra också. Jag måste säga att även om jag var nyfiken på dessa borstar så var jag även skeptisk...

Igår hittade jag dom på extrapris på Granngården och bestämde mig för att prova. Tyckte dock att det var dyrt med 138 kr (på extra pris) för tre små plastborstar! Dessutom stod det bara på tyska på förpackningen! Men nu har jag provat de i två dagar, mest på Räkan även om jag inte kunde låta bli prova lite på Tagg också igår. Oh dom gillar verkligen dessa borstar! Jag kan borsta Räkan överallt utan protester, på haserna och bakbenen, under magen och hon njuter när jag borstar där hon är klippt! Taggen som hatar att bli borstad under magen stod helt lugnt med sänkt huvud igår när jag borstade under magen! Helt otroligt, jag är såld! Och dom var lätt värda sitt pris!

I kväll blev det en uteritt på Räkan tillsammans med Malin, snöade när vi red i väg men det lugnade sig och vi konsterade båda två att vi klätt på oss lite mycket kläder!



Så här ser borstarna ut, tyvärr blev bilden inte jättebra.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Min lille herre tycker inte heller om hårda borstar, men de här går hem hos honom också :)

2011-12-30 @ 23:50:33
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0