Hästsläkt!

Jag tycker det är intressant med härstamningar och avel, men jag är ingen nörd. Tycker det är roligt att ha lite koll på halvblodshingstarna men det finns många som kan mycket mer än mig om härstamningar och hingstar. Nu har jag kommit på att unghästarna som jag rider nu är släkt med varann! Sickans morfar är Jasper och det är även Cornettes mormors far! Lite roligt även om det kanske inte har så stor betydelse egentligen!

Sickans pappa är Verona´s Gerswin RP 136 som är en fin ridponnyhingst. Cornettes pappa är Cagancho 1017 som är en hopphäst som tävlar framgångsrikt med Niklas Arvidsson. Hennes morfar däremot är Björsells Sack 907 som är en fin dressyrhingst! Hon har en lite spännande stam tycker jag och det ska bli roligt att se vad det blir av henne i framtiden!


Cornettes pappa Cagancho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0