Träningsdag!

Årets enda träningsdag var i dag! Så här efteråt funderar jag på varför jag inte gjort fler?

Hela dagen har gått åt till detta såklart. Tidigt i stallet med sista förberedelserna och klockan 9.00 körde vi igång med första träningen. På förmiddagen var det tre dressyrträningar och jag tömkörde två hästar. Sen tacos till lunch och teori om vinterträning. På eftermiddagen två hoppgrupper, en markarbete och en enskild markarbete. Sen fika och teori om installning. Sju ekipage red och det var både ponnyer och stora hästar, både barn och vuxna och med lite olika inriktningar. Bra blandning!

När alla åkt ledde jag och Linda hem Grå, Bob och Forzett så nu är alla hästar hemma igen, känns bra. Jag var och hämtade min transport som fått ny baklucka och sen åt jag, Linda och Nisse tacosrester. När jag sen nattade hästarna så fick Chokladen jogga lite i lina. Nu ladda om för Ica-jobb i morgon!

Ponnyekipage på träning! 

Nästa ponnyekipage, så fin! 

Ett annat ponnyekipage och publik! 

Bob nöjd över att få flytta hem och få en bal i hagen! 

Min transport med ny baklucka 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0