Tisdag!

Igår inte bara älgjakt utan även vägarbete precis nedanför gården så höll mig på gården. Däremot har inte Lemonaden samma känsla utan kröp ut ur hagen två gånger igår, nu går hon i skämshage med fyra trådar. Dom håller igång mig!

Jag började igår med att fixa hagar, både där (jag trodde) Lemonaden gick ut och kollade så det gick fram ström där Iowa och Juliette egentligen ska gå (de går ju också i skämshage). Sen tog jag Descara i töm, red Rosen, tog Delicious i töm och red Oskar. Oskar försökte jag fräsa runt i snabb galopp så gott vi kunde, han ska provridas i dag igen.

Sen middag och så åkte jag och Nisse på Hammarn. Han skulle ta bort en häst, medan jag i stället jobbade fyra hästar i töm i ett annat stall där! Sen hem, laddade om med en kopp kaffe och sen stallet igen. Longerade Wasabi, hon hade fått en bula i bringan troligen en spark, så jag ville titta lite på den, och lasra, men hon hade även små bulor på hela kroppen så någon typ av reaktion.

När hästarna var inne och nattade så körde jag min transport till en kille som ska byta baklucka på den. Ska bli så bra att få en transport igen!

Nu ny dag, dimma ligger tät men prognosen säger sommarvärme i dag. Jag har mycket på planeringen som vanligt!

Descara först ut! 

Rosen fick skritta av bland träden. 

Delicious! 

Även Oskar fick skritta av i skogskanten 

Wasabi! 

Wasabis bulor, undrar om det är knott eller foder hon reagerat på? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0