En sista gång!

En dag med flera sista gången! Sista gången vi åt på Kullas och sista ridturen på Oskar, men också första höbalen i hagen för i år!

I morse tog jag Descara och Rosen i töm, de fick givetvis jobba med övningar från clinicen. Sen Ica-jobb och efter jobbet träffades jag och Nisse på Kullas gatukök som hade öppet för sista dagen, inte bara för i år utan för alltid! I 19 år har hon haft kuren med hamburgare och thaimat på somrarna!

Sen en kopp kaffe och stallet. Jag och Linda red ut med Oskar och Juliette, min sista tur med Oskar! Sen rullade jag och Linda ut en bal i stonas hage, för hand! Skulle velat ha ut fler bakar men de hagarna ligger sämre till för att rulla för hand. Avslutade med att tömköra Clarinett. Var väldigt intressant med övningen "gaffeln" som jag kört med alla hästarna i helgen. Clarinett gjorde den så lätt första gången, men sen började hon greja, hon slutade ta styrning, travade ut, backade, klev över bommarna och så vidare. Så den var nog en ganska jobbig övning ändå.

Nu ladda om för mer Ica i morgon!

Descara i övningen gaffeln

Och Rosen

Oskar innan ridning! 

Oskar i skogen! 

Bal i hagen igen, undrar om det är något kvar av den i morgon? 

Clarinett på sista passet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0