Nörd-dag!

Vilken dag det blev! Började i mörker och lera men solen kom fram och jag har haft en fantastisk dag med andra hästnördar! Så mycket bättre kan det väl inte vara?

I morse var det inte roligt. Jätteblött, mörkt och lerigt. Blötan och nattens blåst hade gjort att en del hagstolpar hade ändrat riktning så fick ägna tid åt att slå ner dom, alla hästar på rätt plats i alla fall. Åkte till Östersund och besiktade bilen. Resultatet var väl som väntat, en del 2:or de flesta visste jag om men som alltid är det ju lite slitagegrejer. Ett lite tråkigare fel vet det så lite att fundera på, om det är värt att fixa dem här bilen eller inte. Skulle önska att det ramlade en däck pengar över mig så jag hade kunnat köpa en lite bättre bil men det lär ju inte göra det tyvärr. 

Men fick ju köra bilen därifrån i alla fall så upp till Wången och kurs. Två dagars träff på kursen: Utveckla ditt häst öga! Många och väldigt erfarna deltagare, intressanta ämnen men inte så djupgående. Väldigt intressant genomgång av fördjupad visitation med veterinär Ulf som var givande, kanske inte lika givande att stå ute i kylan och titta på 12 islandshästar i 20 minuter som inte gjorde något alls i sin hage... Men överlag intressant kurs. 

I kväll en del surr och samvaro, nu ladda för ny kursdagar i morgon! 

Blå himmel och sol på Wången! 

Genomgång visitation, här känner vi på nackkotan. Tydligen inte helt ovanligt med sprickor och frakturer där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0