Klinik-dag!

Åka på kliniken är ju ganska roligt och intressant när det inte är något akut och inte ens egen häst! Det var i alla fall dagens uppdrag!

Kollade Descara i lina i morse, bättre men inte helt bra, lite mer vila och kolla igen sen. Sedan åkte jag till en kund som jag lovat att köra hästen till kliniken för att sko. Anledningen till att den skulle skos på kliniken var flera, men den skulle även vaccineras. Sen fanns det en oro för att den skulle vara stökig att sko, förra ägaren hade uppgett det. Men hästen skötte sig utmärkt och både hovslagaren och veterinären som vaccinerade tyckte att det var en så snäll häst! 

När vi kom tillbaka hem med hästen så blev det lite mer jobb på samma gård, jag tömkörde först en ponny sen bytte jag järn i en sadel och hade tre träningar. Att byta järn i sadeln tog typ mest tid och energi, men fick som tur var både fika och matlåda. Sen hem gjorde mat och sen tömkörde jag Lindas Iowa och även Rosen fick gå i töm. 

Mer hans inte med i dag men hoppas på att hinna mer i morgon! 

Dagens enda bild Rosen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0