Kanelbullensdag!

Kanelbullensdag och på jobbet har det luktat kanelbullar hela dagen och det blev även en kanelbulle innan dagen var slut!

På morgonen tog jag Descara i töm ute på gräset och red Rosen. Rosen var lite spänd och inte riktigt på humör innan så jag gjorde bara ett lätt travjobb med lång hals och sen lite skritt runt träden, och sen fick de lite extra hö. Misstänker att hon blir lite för hungrig så det är dags att höja upp fodret, är inte helt lätt att banta hästar! 

Sen Ica-jobb och efter det mat och nästa ryck i stallet. Tog Lemonaden i töm för att se hur hon tkr sig efter att hovböld en är borta och hon har sulor fram. Som väntar reagerade hon lite på sulorna och var lite kort fram, men jämn, dock är hon återigen kort på vänster bak. Det som vi jobbade med i somras och hon som var så fin och fräsch innan hovböld och tappsko! Känns lite uppgivet men får tänka på att hon blev bättre under passet nu ska jag tömköra henne lite och se om det kanske släpper, bättre blir det nog i alla fall. 

Sen hjälpte Nisse mig att rulla ut balar och sen nattning av hästarna och så en kanelbulle till kvällsfika! 

Descara i morse! 

Rosen matchar fint med höstlöven! 

Lemonaden i kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0