Sommartempo!

Det känns verkligen som sommar nu, lätt att glömma bort att det fortfarande är maj och ännu fyra veckor till midsommar!

I dag gjorde jag först klar en hage på gården. Sen ett riktigt ridrace! Red först Oskar, så roligt att han nu kan galoppera lite på styrka och inte bara på fart. Sen red jag ut en liten sväng med Wildkickan. Red en bit av den väg vi ridit förut, hon var jätteduktig och vi kunde trava både på bortvägen och hemvägen. Tänk att det bara är tre uteritter bort hon var jättespänd och knappt kunde andas, med sällskap!

Red sen Wasabi, tycker att det börjar släppa och fick till riktigt bra trav på slutet. Som jag hoppas att min känsla är rätt! Avslutade med att jogga Lemonaden lite i töm, mest för att hon skulle få röra sig lite lätt och jag fick se henne efter gårdagens behandling.

Gjorde pastasallad till mat, riktig sommarmat. Sen ner till betet och red först Clarinett och sen ut Chokladen med Linda och Juliette. Vi avslutade sedan med att flytta grabbarna till den nya hagen innan vi nattade och sedan drack kaffe och åt glass! I morgon ny dag och då jobbdag!

Clarinett på betet i morse! 

Oskar innan avsittning vid stallet! 

Wildkickan ute på tur! 

Wasabi efter ridning, ser ganska nöjd ut! 

Lemonaden i töm! 

Clarinett! 

Chokladens öron! 

Och Chokladen efter avsittning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0