Snart bete!

Alltså det är ju inte så konstigt att man är lite stressad. Förra onsdagen, 8 maj, var det snö ute och den här veckan full grönska och hästarna ska ut på bete. Det blev liksom ingen vår utan nästan direkt sommar. Jag klagar inte, jag är bara lite stressad över att hinna allt jag skulle under våren....

Igår gick jag runt en av beteshagarna. Planen är att släppa stona på bete i helgen, vet inte om jag gjort det så tidigt någon gång. Sen i vilken hage är ännu oklart. 

Efter hagen var kollad så skulle jag rida Grå men hon var halt. Jag är rädd att hon har dragit upp samma skada igen men det kan vara något annat som spökar, som den där hovsprickan till exempel. Hon får till att börja med vila en vecka så ska jag kolla henne sen men är ännu mer sugen på att betäcka henne nu.

Red Chokladen, hon känns däremot som att hon är på väg tillbaka. Lite lätt irriterad precis när jag börjar rida, stannade någon gång och vibrerande huden, men det släppte och hon var jättefin sen. Bara lite lätt travjobb igår men känns lovande..

Sen snabb middag. Tillbaka i stallet så tömkörde jag Delicious som var jättefin. Sen fick vi besök för löshoppning och det var löshoppning resten av kvällen. Eftersom vi löshoppat så mycket nu fick mina träningshästar stå över. I stället löshoppade vi två hästar utifrån, Iowa (duktig!), Bob (också duktig) och Wasabi. Wasabi är ju så jäkla fin, vill verkligen få henne att fungera i ridningen nu!

Nu ny dag, jag känner mig lite stressad över att semestern snart är slut och att jag ska hinna jobba också nästa vecka. Men förhoppningsvis är stona på bete då och ytterligare en hage är klar, den ska jag bör med i dag!

Chokladen! 

Delicious i töm! 

Jobbar ganska bra genom kroppen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0