Pingstdagen!

Pingstdagen och jag har hängivet mig åt unghästar hela dagen!

Jag och Linda har varit funktionärer på genrepet inför unghästtestet i dag. Så vi åkte tidigt i morse och sen var det heldag. Intensivt men så roligt, intressant och lärorikt att se så många unghästar på samma dag! Också bra förberedelse för när Iowa ska visas även om det givetvis hade varit bäst för honom att vara med i dag, men det känns som att vi har nog med rodda själva visningshelgen med honom.

Vi åt innan vi åkte och på hemvägen blev vi väldigt trötta båda två, så pass att vi var tvungna att stanna och röra lite på oss! Så hemma igen laddade vi om med kaffe, kladdkaka och grädde! Sen gjorde jag ett litet ryck i stallet och tog Delicious i töm. Nu försöka ladda om för jobb i morgon, slut på semestern för den här gången!

Första fölet hos Nisse kom i natt, bruksnordsvensken Lycka fick ett stoföl

Väldigt lugnt på betet i morse

Grå! 

Min vy som grindhållare och stoppare i dag! 

Delicious jobbar på! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0