Myggjävlar!

Sjukt vad mycket insekter det är redan! Massor av knott! Hur ska det här sluta? 

Gästhästarna som sov här i natt åkte på förmiddagen medan jag hade en lång och lugn frukost. Sen var det stängsling som gällde, grabbarnas hage nere vid betet är klar och redo för dom efter helgen. Och en hage till de gästhästar som kommer i morgon är också klar! Dessutom hann jag lasra och longera Lemonaden, ta Wasabi i töm och rida en lugn sväng med Clarinett.

Middag och sen fyllde jag vattendunken till betet och red Oskar, jättefin i galoppen nu, innan Wildkickans mattar kom på besök. Dagens mål var att hitta en sadel så de har något att rida i när hon kommer hem. Hittade ingen i dag, synd att den jag rider henne i är så svår att få tag!

Jag och Linda åkte ner till betet med vattendunken och red ut med Juliette och Chokladen. Tyvärr var hästarna väldigt störda av insekterna så blev ingen avslappnad tur. Nu är det bara att försöka ladda upp för en intensiv, hård men förhoppningsvis givande helg!

Lemonaden longeras! 

Wasabi i töm ute i gräset! 

Clarinett i kraftledningen! 

Oskar trimmar i kvällssolen! 

Chokladen innan ridning! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0