Fluginvasion!

Nu kan man tjäna pengar på att stå utanför Ica och sälja flugsmällor! Det tycks vara något av en invasion av flugor på byn och alla flugsmällor är slut. Folk är desperata!

I morse kom det tre hästar som ska bo här 1.5 vecka medan deras familj är på semester. Jag longerade även Oskar över bommar och hinder och red Delicious. Hon travar nu även på volt med ryttare, det är ju bara tredje gången jag rider henne och första gången kunde vi knappt trava rakt fram!

Sen Ica med alla flugor och desperata kunder. Efter jobbet stekte jag hamburgare till mat och sen stallet. Och i kväll har jag uppnått ett mål med Wildkickan som jag inte i vintras inte trodde på. Jag har suttit upp direkt utanför stallet och ridit i väg och ut själv! Ingen longering, suttit upp på nytt ställe och ny pall, lätt guldstjärna till henne!

Sen lite förberedelser och packning inför helgen. Linda har ju det mesta på sitt ansvar men lite har även jag att göra. Känns ändå bättre nu när en del är gjort!

Oskar i morse! 

Delicious! 

En av semesterhästarna! 

Ute med Wildkickan i kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0