Behöver bil!

Det är bara att inse att jag åker i väg för lite med mina hästar, de behöver miljöträning. Men det är ju inte så konstigt, just nu har jag ju inte ens en bil!

När jag igår morse innan jobbet hade bilen på tomgång nere vid betet så började bromslampan att lysa och när jag sen kör upp bilen 1.5 km så luktade den riktigt illa! Jag försökte ragga skjuts till jobbet samtidigt som jag longerade Delicious över en upphöjd bom, igår tog hon kommen fint även i höger varv!

Men innan jag fått besked om skjuts så bestämde jag mig för att försöka köra bilen till Nisse. Då varken lös lampor eller den luktade illa, så körde upp den lugnt på byn. Sen hade jag lite problem att starta på jobbet sen när jag skulle hem, men det var nog ett annat problem. Men det är bara att inse att bilen håller på att rada ihop totalt! Tyvärr har jag inte pengar att köpa en bil precis nu, men det är precis nu jag behöver den! Skulle ha haft en massa träningar nu för att finansiera bilköp, men det är ju svårt utan bil.. Men det är ju dessutom fortfarande väldigt trögt på den fronten så på det viset blir det nog ingen bil!

Efter jobbet hade Linda lånat en b-buss igen för att Iowa skulle få lite miljöträning. Så vi lastade in honom och Lemonaden, Iowa gick rakt in -kom ihåg hur många timmar vi höll på i vintras! Och sen körde vi till Hammarstrand för att jobba hästarna på banan där. Lemonaden var sjukt spänd och jag tordes inte sadla henne direkt med tanke på sadeltvånget, men det släppte och jag kunde rida och hon travade riktigt bra trots spänningarna. Jag tror inte att jag har ridit henne på bortaplan sen hon fick tvång på en träning och sprang lös på byn där. Måste ha varit typ hösten 2019.

Iowa skötte sig också och även hem kom vi utan problem. Skönt att ha varit i väg med honom en lite längre tur och att se hur han beter sig borta. Nästa helg är det allvar och en ännu längre resa, men även då är Lemonaden med som sällskap. Bra träning även för henne! 

Delicious på morgonen! 

På väg, med hästarna i kameran! 

Lemonaden innan urlastning! 

Och på banan där! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0