Torsdag!

Hållt igång hela dagen och ändå inte fått så mycket gjort! Dessutom finväder och jag lyckades inte ens rida i solen!

I morse körde jag Juliette, Clarinett och Lemonaden till Nisses stall och hovslagaren. När de var skodda och hemkörda igen så var jag taggad att rida Chokladen. Men redan när jag gjorde henne så märkte jag att hon var irriterad. Kunde dock inte se något konstigt när jag longerade men efter ett halvt varv efter jag suttit upp så stannade hon och sparkade. Longerade lite till men kunde fortfarande inte se något, men gav upp. Det kan ha varit att hon blivit för varm och irriterad i pälsen, hon hade ett regntäcke med fleecefoder på sig, men jag var givetvis orolig för kolik. Släppte ut henne utan täcke, hon åt som vanligt och på kvällen sen kändes hon som vanligt. Får kolla i morgon igen, men det blir varmt under täckena nu!

I stället gjorde jag pizza, åkte och tömkörde en ponny och tillbaka i stallet red jag Oskar som fick träna på bland annat skänkelvikningar. Och kollade Chokladen lite då också. Nu ladda för jobbhelg!

Till och med katterna tyckte att det var bra väder! 

Chokladen! 

Oskar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0