Skärtorsdagen!

Nu är påsken här! I dag härligt vårväder men i kväll började det snöa och regna och enligt prognosen ska det göra det hela dagen i morgon!

Jag jobbade några timmar på kvällen så hann lite hemma innan. Longerade Chokladen först, hon har vilat nästan en vecka efter att hon var så sur förra torsdagen. I dag kändes hon som vanligt och jag ska försöka rida i helgen. Red sen Wasabi, vi fortsätter jobba med korta travsträckor där jag hinner bryta av, de blir längre men fortfarande kortare sträckor. 

Med Clarinett gjorde jag ett sista försök att rida på slingan men den är inte bra så måste ge upp det nu. Spåret bredvid banan är lite bättre, så där red jag Oskar. Sist ut longerade jag Forzett. Sen gjorde jag pizza till mat, åkte och tömkörde en ponny och sen på jobbet.

Det hade börjat lugna ner sig när jag kom på jobbet så ganska lugna timmar innan jag kunde åka hem, natta hästarna och sen griljera en skinka! Hade köpt en billig efter jul som nu griljerats och blivit påskskinka!

I morgon väntar skitväder och mer Ica-jobb!

Chokladen! 

Wasabi innan ridning! 

Wasabi innan avsittning! 

Oskar på spåret! 

Vi red även ner till vägen och tittade på älgspår! 

Bästa på hela ridpasset enligt Oskar! 

Färgglad ponnykyckling jag fick tömköra på väg till jobbet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0