Jobblördag

Jobbdag i dag. Ganska less på att jobba helger, men det är ju som det är.

I morse tog jag Oskar i töm. Han fick jobba med travbommar och galoppfattningar, han tycker att det är lite jobbigt och försöker smita undan om han kan, vilket är synd för han har väldigt lätt för sig egentligen.

På väg hem från jobbet så stannade jag och tog en ponny i töm. Sen efter middag så red jag Wildkickan. Hon var inte på sitt bästa och kastade en massa med huvudet och grymtade varje gång hon skulle börja trava. Inte helt enkelt att rida på en häst som vevar med huvudet hela tiden men vi jobbade vidare med skänkelvikningarna. I ena varvet kan vi flytta lite sidbärts även i trav, men i andra varvet är det nog svårt att ens trava på spåret, så finns att jobba med.

Tidig kväll. I morgon börjar sommartiden och då blir det nog inte så många tidiga kvällar!

Oskar! 

Wildkickan i kväll! 

Och hennes skugga! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får nog vänta en vecka till med sommartiden tyvärr 😁

Svar: Men va fan... I Icas almanacka står det i dag, vilken besvikelse....
Pernilla Engström

2024-03-23 @ 22:53:46
Postat av: Desirée

Själv är jag halvvägs inne på sommartiden. Kvällarna blir inte ljusare för det, men jag hinner mer på morgonen i alla fall! En timme på en gång är för stort hopp för mig, så jag börjar tjuvstarta med fem minuter här och där från början av mars 😊

Svar: Jag är så besviken, har laddat för det här i flera månader! Vi var till och med två som kollade igår!
Pernilla Engström

2024-03-24 @ 06:43:59
URL: http://https://www.manadisvildhast.se/Blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0