Dymmelonsdagen!

Märks på jobbet att det snart är påsk, vädret är vinter och det snöade hela dagen igår.

På morgonen red jag först Wildkickan. Hon var lika upp i varv när jag började som i tisdags, jobbig att leda och bockade i longeringen. Men sen när jag red var hon riktigt fin! Hörnpasseringarna i trav i höger varvet gick lätt och hon kändes ridbar. Inte helt lätt att förstå sig på henne! Red sen Lemonaden, hon var spänd, dragig i tyglarna och gick inte fram. Misstänker att det var snöstyltorna som ställde till det, vi tog av snösulorna i torsdags (eftersom det snart är vår och lera) och det var riktigt styltväder igår. Och ja hon är väldigt känslig...

Sen jobbet där det verkligen var fullt ös! Efter jobbet åkte jag och lasrade och longerade en unghäst. Ägaren tyckte att han varit lite stökig ett tag, och hade samtidigt hittat en spänning i ryggen. Så vi började med att lasra den spända muskeln och sen longerade jag honom för att se lite hur han beteende sig. Det gick ändå bra. Sen nattning av hästarna och ostkaka till kvällsfika!

Nu skärtorsdagen, säkert ännu värre tempo på Ica men jag ska inte jobba förrän några timmar i kväll så hinner rida lite innan. I morgon väntas riktigt skitväder med 26 mm snö och regn!

Juliette hade täcket på sniskan igår morse, undrar om hon är less på täckessäsongen hon med? 

Wildkickan innan ridning 

Och innan avsittning nere på gården

Lemonaden innan ridning. Man ser redan här att hon var lite spänd och vaken, sen gick det inte rida bort det vilken jag tror berodde på styltor och underlaget 

Som sagt, lite vaken! Snöade ganska mycket också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0