Varmt!

Igår sa de på radion att det skulle bli varmaste dagen i år igår, vet inte om det blev så. Det var varmt men blåste lite ändå. Vi passade på att ha hovslagaren i värmen!

Körde Lemonaden och Grå till Nisses stall, Clarinett och Juliette var ju redan på plats. Grå var bara med för att kollas mot hingst men de andra tre skoddes. Jag körde sen hem Grå, som inte var brunstig, och Lemonaden. Men sen tog jag paus och åkte upp på byn för att tanka och köpa pizza. 

Efter lite omladdning körde jag ner Juliette och Clarinett också och fixade hagen vid det andra betet. Red Oskar och Delicious lite i värmen och Linda filmade, sen gick vi ner med de två och Forzett till betet där ungpojkarna inte ville vara. Jag hoppas att de här tre ska stanna där!

Lite fika som avslutning på den dagen och nu är det ny dag och nya tag!

Delicious undersöker insektsmedlen innan ridning! 

Oskar och Forzett på nya betet

Oskar tycker nog att han är i himmelriket! Gäller att rida nu om jag ska hålla honom smärt! 

Delicious undersöker sin del av hagen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0