Unghästtestet!

I dag var det dags för Iowa att visas på unghästtestet! Vi trodde inte på det i vintras, men nu är det gjort!

Han visades klockan 10.00. Då hade både hästarna och vi ätit frukost, de hade gått en promenad, vi hade mätt honom, varit på macken och köpt allergitabletter, flätat honom och putsat. Han var lite stökig ute innan vi skulle in och det sista han gjorde innan vi gick in var att kissa!

Såklart lite spänd, han är ju bara löshoppad hemma hos mig, ute, och inte så van att åka i väg. Hoppade inte lika bra som hemma, så de poängen var väl sådär men fick 45 poäng som gångartshäst och klass 1. Och han skötte sig!

Efter visningen var vi funktionärer över dagen och sen lastade vi i hästarna och åkte hem. Iowa gick rakt in! Körde dom direkt till betet, åkte upp och hämtade Bob. På väg från lastbilen till betet lyckas Bob trampa på mig fot, eller egentligen fotknölen, jag får foten i jättekonstig vinkel när han trampar för det är en grop precis där. Var säker på att fotleden var av! 

Ont gjorde det men haltade runt så vi tog oss upp till gården igen, då kylde jag, lasrade och lindade foten. Och det blev bättre! Förhoppningsvis ingen fraktur utan rejäl stukning, får bli lite lugnare några dagar! Jag har inte tid med sånt nu!

Lemonaden på promenad i morse! 

Iowa knoppad! 

Jag och Iowa! 

Rosett fick han! 

Och han och Bob på bete! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0