Slutseminarie!

I kväll har jag ridit i ridskorna, det finns hopp nu!

Annars ingen bra riddag på förmiddagen. Först red jag Lemonaden, fortfarande spänt och bara skritt men bättre i alla fall. Sen skulle jag rida Chokladen men en släpvagn med fyrhjuling och två arbetare hade parkerat i korsningen där jag brukar longera och rida, och det kunde Chokladen inte riktigt hantera. Hon var så stressad och yrslig att jag visserligen kom upp men inte hade någon som helst kontakt så fick hoppa av direkt, testade två gånger varav sista när nåde fyrhjuling och gubbar försvunnit. Lite beror nog överslaget på att hon ridits lite för lite nu, men jag tycker nog att hon överdrev sin reaktion lite...

Upp på gården och lite bättre ridjobb. Red både Oskar och Delicious på banan, Oskar jobbar med mycket galoppjobb och Delicious med att hitta takten och balansen i traven. Fort hem och gjorde mat för att sedan ha tre timmar slutseminarie i Etologikursen. Var helt slut efter! 

När jag laddat om lite kom Linda och vi körde upp Clarinett och Juliette till gården och red lite dressyr. Första dressyrpass för Clarinett på en månad, var först lite besviken på galoppen men med tanke på att vi endast gjort några enstaka fattningar de senaste tre veckorna efter fotskadan så var det fantastiskt ganska bra. Men kanske inte tävlingsmässigt, men det hinner det förhoppningsvis bli! Och jag red dessutom i ridskorna igen, vilket gick bra, och jag har testat ridstövlarna som jag faktiskt fick på mig. Finns hopp om tävling, behöver bara en bil och en transport...

Sedan körde vi de två hästarna till Nisses stall, i morgon väntar skoning. Avslutade kvällen med fika och nu är det bara att ladda om!

Lemonaden innan avsittning! 

Chokladen kunde till och med nosa på den farliga släpvagnen, men att kunna sitta upp och rida i väg gick inte... 

Trött Delicious efter sitt pass! 

Clarinett efter sitt ridpass! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0