Regndag!

Så tråkig dag då det regnat hela dagen! Det behövs regn men måste det komma så mycket på en gång? Jag är nu inte vara halt utan även utan röst! Väldigt jobbigt!

På förmiddagen åkte semesterhästarna hem, mellan deras turer och lasthjälp s longerade jag först Delicious. Hon var spänd så lämpligt med lite jogg i lina och sen täcke på. Även Wildkickan longerade jag, bara fokus på att ha henne lugn. La även på ett gäng sadlar, vi hade tänkt prova sadlar i dag men vädret avskräckt, la på sadlarna ändå så nu har vi fyra att provrida i till veckan! 

När hästarna åkt tog jag paus för att torka och vila foten. Gjorde ugnspannkaka till mat, Nisse var barnvakt och när de åkt hem så åkte vi upp på byn för att rösta och handla några saker. Laddade om med kaffe och choklad sen inför kvällens hästjobb. 

Regnet hade lugnat sig och jag tänkte tömköra lite, gick sådär... Först hade Lemonaden en lös sko, såklart på den hoven som är plastad och plasten var borta, så lastade henne och släppte ut henne igen. Clarinett jobbade på ganska bra i töm. Sen började det givetvis regna igen när jag skulle tömköra Chokladen. Hon gillar inte regn och var spänd redan innan, och jag tror att hon är i en lite spänd och stökig period, så tog 20 meter att tränsa (ja meter, inte minuter). Ändå glad att jag trots stöket genomförde jobbet, inte vårat bästa pass, men jag tror verkligen att hon behöver jobba bort lite spänningar och spöken nu! 

Sen packning och förberedelser för morgondagens kurs! Ska bli roligt och intressant, men jag tycker inte att jag har tid att åka bort! Skulle börja gå runt nästa beteshage i dag, men det blev inte så av förklarliga skäl.... 

Wildkickan i regnet. Igår dammade banan... 

Clarinett, då uppehåll! 

Chokladen i regnet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0