Halt och långsam!

Jag kunde jobba igår med min fot, dock haltar jag och det går långsamt. Blir ju också trött fortare. Men det verkar ändå gå åt rätt håll med foten, jag hoppas att det fortsätter så!

På morgonen longerade jag Delicious över bommar och körde upp vattendunken från betet. Så när jag sen kom hem från jobbet och hade ätit, och varit till de nya grannarna för att se lite inför jag ska kolla deras hästar några dagar, så fyllde jag upp vattendunken under tiden som jag longerade Wildkickan, också hon över bommar men även över ett litet hinder.

Klockan hade blivit ganska mycket men så långt hade det gått bra. Men när jag kom ner till betet med vattendunken så sprang Bob utanför stonas hage och alla hästar var uppjagad. Då hade Linda varit där bara en timme innan och allt var lugnt då. Men det gick åska under eftermiddagen (välbehövligt med lite regn) och på kvällen när jag höll på med Wildkickan kom den tillbaka lite igen, jag tror att det kommit en vindby för det såg ut som staketet blåst ner. Det var ju jättetorrt när jag slog ner pinnarna, sen kom regn, de har trampat och sprungit och räcker nog en rejäl vindby för att sänka staketet.

Fångade in Bob, ställde upp staketet och spände tråden. Hästarna fortfarande yrsliga men lugnade sig sen, men då får jag inte av vattendunken från bilen! Det var inte helt oväntat för den är svår att få av när den är uppfylld. Jag var ju dessutom trött, less och hade ganska ont i foten vid det här laget. Men Linda kom hjälpte mig av med den, hon hade dessutom med sig rabarber från en jobbarkompis.

Så tungjobbad dag igår, jag hoppas att det ska gå lite bättre i dag!

Stina tycker att det flyttat in så snygga killar i hagen bredvid! 

Delicious på morgonen! 

Min fot vid lunchtid igår. Är mer blå nu... 

En blöt och missnöjd Doris som vill in! 

Wildkickan efter sitt longerjobb! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0