Planlagt!

Jag hade planerat en massa som skulle göras i dag, men nu har jag skjutit upp det mesta till i morgon och till på lördag...

I morse hade Lemonaden dragit, hon hade fått med sig stängslet en lång bit så gissar att hon hade haft fart och inte fått stopp eller blivit skrämda. Hon hade vält soptunnan på gården och sen fanns det nästan inga spår förrän jag kom ner till det mindre betet, där var pallen och hinken som fanns där utspridda med sitt innehåll. Hagen var riven vid ingången men till min stora förvåning var Forzett och Oskar kvar i hagen, och även Lemonaden i hagen! Detta gjorde att jag snabbt ändrade min plan om att ta upp Oskar och Forzett på gården i dag. Planen är att Oskar ska på Pay and ride på torsdag och därför ska upp på gården för att kunna trimmas lite mer.

Jag red Delicious, i dag hittade vi en innersida och lite böjning även i trav! Ett framsteg! Sedan åkte jag ner till lilla betet och red upp Oskar på banan, eftersom Lemonaden hade gått ner dit så tar jag inte upp Forzett utan de två får gå där nere tills efter pay and riden då byter jag hästar. Så red upp Oskar och red honom lite på banan, mycket galoppjobb och delar ur programmet. Sen gick jag ner till betet och hämtade bilen.

Middagspaus och jag och Nisse åkte upp på byn och åt hamburgare, och sen en kopp kaffe hos Nisses systerson. Nästa ryck med hästarna så red jag Clarinett. I ett försök att få byjt med hennes noskliande så tog jag av nosgrimman, men insåg att på Clarinett hade nosgrimman en funktion. Hon var lite som en tjurig ponny och när hon inte fick gå de stigar hon ville så gapade hon vara och bettet åkte rakt igenom munnen! Måste klura lite, ska testa lite andra lösningar.

Sen kom Linda och vi red en liten sväng, jag hade Chokladen och Linda hade Iowa som handhäst. Efter det intag av hästarna på gården och så åkte jag till Linda för att duscha. Vi har fortfarande krångel med vattnet!

I morgon Ica igen, och mer regn! Känns inte som att det behövs mer regn nu!

Wasabi i hagen i morse, hon hade nästan fastnat i en buske. I kväll fick jag på grimman på henne igen! 

Delicious efter ridning! 

Och Oskar! 

Clarinett utan nosgrimma! 

Vi testade att rida i en annan kraftledning än vi brukar men kom till ett surhål! 

Chokladen på tur med Juliette, Iowa och Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0