I väntan på hällregnet!

Prognoserna sa att det skulle hällregn igår eftermiddag, alla var överens om att det skulle vara vid 16 tiden. Jag försökte planera dagen efter det, men det är ju omöjligt att planera efter väderprognos!

Jag red Oskar först, red ut en liten sväng, och sen Chokladen som fick jobba lite dressyr i korsningen. När jag satt av henne så började det regna, då tre timmar innan prognosen. Kom en ganska ordentligt skur då, men inga 15 mm som det var sagt från början men som sen blev nerdraget till 4 mm. Så jag tog paus, åkte upp på byn och tankade och handlade, helt kaos på jobbet så jag är glad att jag har semester. 

Vi gjorde mat och åt, och där vid 16-17 kom det faktiskt en regnskur till, men inget hällregn. Så jag åkte och hämtade Grå och Clarinett. Grå lämnade jag hos Nisse, tanken är att hon ska bli brunstig, och Clarinett lämnade jag hemma på gården, med henne är tanken att hon ska ridas lite mer inför tävlingen i helgen. Dom var lätt hysteriska när de skulle åt olika håll! 

Jag red Clarinett och hon var spänd, men bitvis fin. Sen tog jag Lemonaden i töm innan jag släppte ihop dom två hemma. Grå är inte alls nöjd och vandrar hysteriskt. Inte helt oväntat men jag trodde att hon skulle ge sig lite snabbare. 

Nu ny dag och nya tag! 

Oskar på tur! 

Fina flocken innan jag plockade hästar därifrån, Clarinett, Chokladen och Wasabi längst fram

Clarinett på banan! 

Lemonaden i töm. 

Hon var så fin men svårt att få fram på bild



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0