Arbetsam tisdag!

Varit riktigt arbetsam i dag fast jag varit ledig från Ica. Haft hoppträning, varit i väg och tömkört och jobbat alla träningshästarna!

I morse red jag Delicious, började med lite travjobb på banan och sen runt träd i skogskanten och lite klättring i backarna på gården. Sen åkte jag till travstallet och tömkörde två hästar. Hemma igen blev det mat innan nästa ryck i stallet. 

Tog Descara i töm, jobbade med att få ut halsen och få mer kontakt i bettet. Sen red jag Rosen, kändes riktigt trevligt och jag tror att det kommer bli jättebra när vi hittat varandra lite mer. När jag var klar med dom var det dags för hoppträning, 7 ekipage var det i kväll, de flesta b-ponnyer!

Efter träningen så red jag Oskar som var jättefin och sen ner till betet och gav Wasabi lite kärlek. Hon har fått en spark till på samma ben som i söndags och har en rejäl svullnad. Dock inte så öm eller störd av det men blev laser och kylgele på det i kväll.

Nu ladda om för jobb på Ica i morgon, som tur var börjar jag sent så hinner förhoppningsvis en del i stallet innan!

Delicious i skogskanten i morse! 

Descara i töm! 

Rosen innan avsittning! 

Oskar! 

Wasabis ben! 

Grå, som jag hoppas att hon är dräktig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0