Alla ska med!

Jag och hästarna är inte alls överens om vart de ska vara och hur. Mina hästar är som en socialdemokratisk valkampanj, Alla ska med! De vill helst att alla ska gå i samma hage tror jag!

I morse hade Oskar och Forzett gått hem, förstår inte varför men misstänker att batteriaggregatet lagt av. Stoppade in dom i en hage så länge. Började sen nere på betet med att tömköra Wasabi ut en sväng. Efter henne så lagade jag hagen där Oskar och Forzett gått innan jag fortsatte hästjobbet på gården. 

Tömkörde Delicious, hon är väldigt brunstig nu och rätt jobbig. Vi började på banan men tömkörde sedan upp i skogen för jag ville att hon skulle få gå i lite besvärlig terräng, men jag missbedömde hur mycket buskar och sly det var. Gick inte att tömköra där för jag såg inte stigen, får hitta en annan stig.

Red Clarinett, hon är lite ansträngd i sina luftvägar nu, det brukar hon inte vara den här tiden på året. Men annars givetvis lite trimmat men bitvis jättefin känsla, så verkligen lite både och. Red även Oskar lite på banan innan jag tog Forzett som handhäst och red ner dom till betet. Inte helt givet att det skulle fungera, Oskar är inte den stabilaste uteridningshästen och Forzett har aldrig gått som handhäst, vilket märktes. Men det gick ganska bra tills vi hade typ 100 meter kvar, då hamnade båda hästarna i diket, Forzett hade linan mellan frambenen och det kom en bil, då satt jag av och gick sista biten.

Sen middag och sedan åkte jag och tömkörde en häst. Tillbaka igen träffades jag och Linda nere vid betet, hon ville ha en sällskapshäst när hon skulle tränsa Iowa för första gången där nere. Han var strulig att tränsa i våras och det är lite speciellt där nere dör de står under en tall. Bob fick vara sällskap och bli ompysslad, båda skötte sig.

Sen upp på gården och förbereda morgondagens hoppträning. Jag satte upp ett provisoriskt staket där hästarna rev ner för någon vecka sedan, så byggde jag fram hindren och skulle måla soffan som står vid banan. Lagom projekt sent på kvällen! Började med att Doris strök sig där det var nymålat och sekunderna senare så sprängde en häst sin hage! Men till slut blev soffan målad, fyllt med knott så jag lyckades såklart få färg i ansiktet!

Nu hoppas jag att alla hästar är på rätt plats i morgon, nöjda och glada!

Wasabi på tur! 


Delicious i skogen! Mycket buskar och löv! 

Lemonaden och Clarinett 

Clarinett efter ridning! 

Oskar och Forzett tillbaka vid hagen! 

Grå är fortfarande inte nöjd med att vara hos Nisse, men kunde vila lite i dag i alla fall 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0