Takras!

Nu är det vårvinter! Fantastiskt väder med sol och runt nollan, jag hann rida fem hästar och alla gick bra och nu sitter jag på tåget mot Göteborg!

Började med att mocka lösdrift och förbereda lite inför min bortavaro. Sen red jag först Wildkickan, betydligt lugnare än igår men lite spänd precis när jag satt upp. Blev ett lugnt pass med bara lite trav. Red sen Clarinett som gick trampa upp spåret och slingan, känns som att Clarinett inte gjort något annat i vinter och ändå vsr det längesen jag hade så dåligt upptrampade spår. Beror det på att jag ridit lite eller att det snöat mycket?

Red Lemonaden som fick jobba igenom traven på banan och sen skritta runt spåret. Hera fick också jobba på spåret och runt träden. Wilde var sist ut, han travade i dag flera långsidor så han har fattat det nu. Han känns så bekväm med ridningen, så nöjd. Känns som att han tycker att han är duktig på det och stolt. Och duktig är han ju! 

Sen middag, i väg och hade en träning och en tömkörning på ett ställe och ytterligare en träning på en annan gård. Sen nattning av hästarna, dusch, packa det sista och så åkte jag till Sundsvall. Tåget gick strax efter midnatt, i morgon bitti är vi i Göteborg och jag hoppas att jag fått sova lite. I morgon är det Hästföretagarforum med föreläsningar som gäller, det ska bli så roligt! 

Bob i hagen! 

Grå, och i bakgrunden försöker Bob få igång Forzett att leka! 

Wildkickan och hennes gäspningar! 


Svettig Clarinett efter snöpulsandet

Lemonaden på spåret! 

Hera i skogskanten 

Wilde och solen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0