Hovslagardag!

Nytt försök med hovslagaren igår och nu gick det bättre än i torsdags när allt jävlades.

Hästarna var ju på plats, men Nisse var i Röros så jag började med att fodra i hans stall. Sen fixa hos mig och red Wildkickan. Hon var rejält laddad, bockade och drog i väg i longeringen. Lite spänd i tidningen så blev lätt skrittjobb.

Jag hann mocka det mesta hos Nisse innan hovslagaren kom. Vi skodde Wasabi, som började så bra och var lugn men hann tappa det och stökade innan vi var klara. Hon kastade sig baklänges in i en klgrind som sen ramlade på en skottkärra, det blev ett jäkla liv men sen var hon lite mer spak. Chokladen inga konstigheter, Grå fick Domosedan och sen när hovslagaren tog av ena skon började hon blöda i sin hovspricka! En spricka som funnits där sen jag köpte henne för snart 8 år sedan (galet gott det går) och som aldrig varit något med. Vi vet inte varför den börjat röra på sig men något har hänt. Har vi tur räcker det med den skoning dom är gjord nu, men vi får se.

Även Iowa blev verkad och var jätteduktig. Sen körde vi tillbaka Grå, Chokladen och Wasabi. Lite mer mockning sen mat och i väg på en träning och en tömkörning.

I dag ska jag rida en massa och förbereda lite, sen i kväll åker jag till Göteborg!

Wildkickan efter ridningen. Bilden speglar rätt bra hennes humör för dagen! 

Om man undrar vad Doris gör hela dagarna?! 

Grås hovspricka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0