Alla hjärtans dag!

Såklart lite snö i dag med! Var så nöjd i morse när jag skulle rida att det inte snöade som igår när allt blev blött och snöigt. Men jag hade inte ens hunnit sadla innan det toksnöade även i dag!

Jag red Hera först i morse, hon fick gå på spåret och runt träd. Sen red jag Wilde och på honom hade ridpoletten trillat ner i dag. Självsäkert bar han mig runt hela banan och var fullt styrbar, så duktig! Det är så fascinerande när man känner att hästarna fattat grejen och knäckt koden, och det kan verkligen gå från ena dagen till andra! Vad gör det då att allt är snöigt?

Sen till jobbet. På kvällen tog jag Wildkickan i töm, både lite voltjobb i trav och lite vanlig tömkörning i lugnare tempo och med fokus på rakriktning och styrning. Glass till kvällsfika och nu lada för hovslagaren i morgon!

Hera på väg runt träd i skogskanten! 

Och efter ridning! 

Wilde innan ridning! 

Och Wilde innan avsittning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0