Vem åker av på dressyrtävling?

Tydligen jag! Och efter att ha skrivit på Instagram så är jag tydligen inte ensam!

När jag så igår äntligen kom i väg på tävling trots allt stök så åkte jag av!

Eftersom jag hade sen starttid så tog jag Delicious i töm på morgonen innan jag åkte ner till betet och flätade Clarinett. Förutom att hon lyckades trampa på mig rejält så gick det bra. Tog oss även till Härnösand utan problem och i god tid. 

Clarinett kändes jättefin när jag började rida, sen kom lite tjafs med kliandet på nosen men annars bra. Red in på banan och hon tvärnitar och glor på domarkuren på långsidan. Till saken hör att sist vi tävlade i Härnösand, när Clarinett var 5 år, så kunde hon bara g på halva banan eftersom hon tittade på domarkurerna. Jag klatchade till henne med tygeln och hon skärpte till sig.

Första halvan av programmet gick ändå hyfsat bra, så i galoppen kändes det som att hon var på väg att bryta av på väg in på diagonalen så jag la på lite sporre och red lite lite. Med tanke på att det är på tävling så var det ju ingen kraftig sporrning direkt men Clarinett tyckte att det var nog och för mycket
och gjorde en tvärnit och bockade av mig! Hon
tar ingen skit!

Slog i huvudet och ryggen, sträckte ljumsken så
jag knappt kan gå. Men tog oss hem, när jag hade
lastat ut på betet, mockat ur transporten hemma
och sen kom till Nisse så hade jag punktering
på transporten! Blev så less men de håller på att göra
om vägen så den är dålig.

Linda kom förbi så vi åkte upp på byn för att köpa macla
på macken och tanka. Sen fikade jag, nattade hästarna och
bokförde. Tur att jag har semester i dag för dagen började med att
hästarna på betet var ute, hade nog varit något djur där. Nisse och jag
fick in dom. Jag är bättre i dag men inte bra så ska försöka ta det
lugnt. Börjar med att bokföra och göra momsrapporten.

Delicious på morgonen! 

Clarinett innan avfärd

Mitt lånade och matchande ekipage! 

Clarinett i Härnösand 

Tävlingsbanan och domarkurerna Clarinett tittade på 

På väg ner till banan! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0