Road trip!

Försökte verkligen ta det lugnt igår och tycker nog att jag gjorde det, så i dag har jag i stället många hästar att jobba!

Gårdagen började ju med att hästarna på betet var ute, som det såg ut på stängslet och som de betedde sig hade de blivit skrämda av något. Nisse följde med ner och stoppade in dom. Sen frukost och efter det ett ryck med bokföring och momsrapporten. 

När det var klart så gick jag runt den hagen dit hästarna nere på betet ska flytta. Tycker att det inte var så längesen det gick hästar där men det hinner hända lite med staketet på några veckor. 

Eftersom jag skulle följa med och titta på en häst åt en elev på kvällen, som jag gärna hade suttit upp och provridit, så var jag tvungen att testa om jag kunde rida. Så jag gjorde i ordning Oskar, men det gick inget vidare att rida, sträckningen på ljumsken gör för ont i sadeln. Så Oskar fick 10 minuter skritt runt träden! Blir mycket tömkörningsjobb på hästarna den här veckan!

Hem och åt sen åkte jag och eleven till Mattmar, som visade sig vara mer i Hallen, utanför Östersund. Hon provred hästen för andra gången och hoppade även lite. Sen hem, åkte en annan väg när vi var där vi var. Kom hem sent, första riktiga mörker körningen för i höst, nattade hästarna och kom i säng till midnatt!

I dag ska jag följa med en annan kund och titta på en annan häst, får se om jag kanske måste sitta upp i dag och hur det i så fall går. Tycker ändå att jag är mycket bättre i benet så jag tror inte att det kommer bli långdraget i alla fall! Vilket är tur för på söndag behöver jag kunna springa, vilket jag ju knappt kan med foten jag stukade... Kan man visa häst med dubbelsidig hälta? 

Förrymda hästar på gräsmattan nere vid betet! 

Oskar innan jag provade rida! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0