Måndag!

Det drar ihop sig till höst... I dag har det varit både sommar och höstväder i en salig blandning. Blåst, regn, åska och sol, typ samtidigt och om varandra.

Tog en lugn morgon, fixade lite och när jag väl kom igång med hästarna så blåste det rejält! Red Oskar på banan, men det gick sådär. Hade jättesvårt att trava på honom då han är stötig, och dessutom märkte han snabbt att jag inte kunde ramla in honom som jag brukar så han ramlade i väg åt alla håll.

Tog sen Delicious i töm och målade lösdriftshalllen, inte hela utan bara där det behövdes, skönt att ha det gjort! Givetvis började det dugga under tiden, men det blev inte mer regn då. Tog middagspaus, sen åkte jag till en av grannarna för att skriva på ett intyg inför grönt kortkurs. Sen tig jag Descara i töm, fin i dag med men jag är sugen att ruda henne nu! Rosen skulle jag rida men himlen öppnade sig precis när vi skulle igång så då fick det bli töm, då kan jag ha regnkappan och slapp bli genomblöt till resten av kvällen. Hon fick jobba över bommar.

När Linda kom var det uppehåll så vi åkte ner till betet för att rida Clarinett och Juliette. Givetvis hann det börja regna igen innan vi kom i väg! Men det gick faktiskt bra att rida och vi kunde trava en del. Clarinett har vilat lite och kändes fin.

Hästarna nattade och intagna, en sväng på byn för att tanka och lite kvällsfika. I morgon är sista dagen innan jag börjar jobba igen och jag har mycket inplanerat!

Oskar fick skritta av runt träden! 

Fin Delicious! 

Descara i hagen! 

Och i töm! 

Rosen i regnet! 

Clarinett och Juliette på tur i regn! 

Clarinett efter avslutning. Naturligt filter med immug telefon... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0