Inventering!

Då var inventeringen på Ica avklarad och det var lika mörkt som alltid att kolla hästarna efter!

Riktigt härligt sommarväder i dag. Jag gjorde först ett ryck med hagarna och plockade ner alla extra hagar och utbyggnader på hagarna på gården. Är så mysigt på sommaren att ha dom betandes över hela gården, och det blir fint, men nästa vecka kommer alla hästar hem till gården igen så vi behöver lite ordning.

Red sen Descara och Rosen, och Delicious gick jobba i töm ute i en av hagarna. Sen lite fika och i väg till travstallet och tömkörde två hästar. Hade även en träning innan jag åkte till Ica för att inventera. För mig blev det inte så lång kväll men det är ändå tråkigt. Dessutom blev det strömavbrott mitt i allt! Jag gav upp strax innan 22.30, d åkte jag och kollade alla hästar och tog in Oskar och Delicious.

Nu ladda för Ica-dag i morgon och tidig morgon. Dessutom händer typ allt i morgon så det blir spännande! Jag ska få höbalar, ridbanebelysningen ska bytas, kommer en massör och det är provridning av Oskar. Allt på en gång!

Descara efter ridning! 

Rosen innan avsittning

Delicious ute i en av hagarna 

Jobbar på! 

Wilde som var här i vintras tömkörde jag i dag

Inventering! 

Hatar att leta hästarna i mörkret! Här är det Forzett, Bob och Grå som får kvällskoll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0