Full torsdag!

I dag har det verkligen gått i ett och jag är helt slut nu!

Först i morse så longerade jag Lemonaden lite, hon har ju vilat pga tappsko men jag hoppades att hon skulle se superfräsch ut efter Ulrikas behandling. Men fortfarande spänd i ryggen och hon kortar vänster bak något, men jag hoppas att det ska bli bättre när hon kommer igång mer. Blir utan ryttare några pass först. 

Sen upp på gården och red Descara, för henne blev det nog för mycket med tre dagar jobb i rad i alla fall än så länge, hon var inte riktigt på hugget i dag och det blev ett kort och lugnt pass. Rosen fick jobba på banan bland annat med galoppfattningar.

Sen var det bara att vänta in Oskars besök. En ridskola var här i dag och tittade och provred. Efter det blev det lite fika innan jag åkte till travstallet och tömkörde en häst och red en. Tog en liten matpaus innan jag var till en kund som köpt ny häst, i kväll så longerade jag den och tittade på sadlarna och utrustning. Verkar väldigt trevlig!

Tillbaka hemma träffades Linda och jag för att åka ner till betet och rida. Jag red Clarinett och tog Chokladen som handhäst. Blev en tur med trav på grusvägen.

Nu är det mörkt och jag är trött så bara att ladda om till i morgon, då är det sista jobbdagen innan en liten semester igen!

Lemonaden i morse! 

Descara skrittade av på gården! 

Efter avsittning! 

Rosen! 

Suddig bild från Clarinetts tur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0