Fredag!

Fredag och heldagsjobb och började tidigt. Blir inte så mycket annat gjort då!

Men red Descara och Rosen på kvällen. Descara fick jobba med skänkelvikningar på banan först och sen skritta runt träd i skogskanten, bra jobb för henne för det ger lite mer eftergift i innersidan samtidigt som hon måste koordinera sina ben då underlaget inte är helt jämnt. Rosen red jag ut en liten sväng, än så länge ganska kort och lugn tur men jag tänker att vi ännu lär känna varandra så ökar vi jobbet sen.

Hästarna är nattade och nu är det bara att sova och ladda om gör ytterligare en jobbdag, har bytt lite då jag ska jobba i morgon med!

Descara i skogskanten, spanar mot gården! 

Hästbyte! Eftersom de sitter ihop lite så får de stå på box medan kompisen jobbar. Jag brukar inte ha gallret öppet på boxarna (av säkerhets skäl) men Descara, som blir stressad i boxen, är lugnaste då. Men jag törs inte ha det öppet när jag rider Rosen, rädd att hon ska försöka ta sig ut. Men eftersom jag sällan har gallret öppet tycker jag att det är lite gulligt när dom tittar ut. 

Rosen på tur! 

Clarinett med Lemonaden bakom, nere på betet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0