Björnjakt!

Årets björnjakt är igång och givetvis har de sett björn inte långt från min gård och mina sommarhagar. Man kan få magsår för mindre, inte för att jag tror att björnen kommer göra hästarna något men de brukar gå hem när det är björn runt hagarna.

Igår var i alla fall allt lugnt i alla hagar. Jag fyllde upp vattendunken, tog Oskar, Rosen och Descara i töm. Körde ner dunken, behövde hjälp av Nisse för att få av den, och åkte sen upp byn och handlade lite. Sen middag och kaffe.

Hade hoppträning i två grupper, tömkörde Delicious ner till grannhuset så hon fick klättra lite och tvättade några täcken. Mer blev det inte igår, kändes som fullt tillräckligt! Nu ny dag och nya tag!

Doris kontrollerar Delicious frukostbalja! 

Oskar först ut! 

Rosen, tror faktiskt att hon börjar bli lite mindre rund om magen! 

Descara börjar bli riktigt fin! 

Inte så bra bild annars men man ser att halsen börjar komma ut! 

Så här kort i halsen vill hon ju gärna vara annars, men det blir bättre! 

Delicious på väg uppför backen från grannen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0