Wången nästa!

Två riksanläggningar på två dagar, i dag är vi på Wången!

I morse tog jag Wildkickan i töm. Började lite på banan och sen var planen att tömköra ut en längre sväng på vägen. Men på väg från banan ser jag att Juliette låg på ett väldigt knepigt sätt i hagen. Jag vet ju att de oftast kommer loss själva men att gå i väg en längre tur kändes inte i detta läge rätt, så vi gick ner på vägen och tog lite travjobb på volt på infarten. När vi några minuter senare går tillbaka upp på gården är Juliette på benen igen så då gick vi ut en tur ner till grannens gård och kollade på hur det betet ser ut.

Sen förberedde jag hemma för att åka i väg, bytte om och packade det sista innan jag och Nisse åkte till Wången. Där hjälpte vi till att göra bruksprovsbanan och med genrepet inför morgondagens pausunderhållning.

Sen middag, filebuffe, och lite social samvaro. Det har varit otroligt kallt i dag, jag har frusit hela dagen, men nästa vecka ser lovande ut och jag hoppas att de har rätt. I morgon hingstpremiering!

Wildkickan på väg ner till vägen för andra gången! 

Vi kollar in beteshagen, det har varit avverkning i vinter och är lite sönderkört

Wången! 


Man kan köra på olika sätt även baklänges! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0