Vinterkappan på!

Kall men bra dag! Vinterkappan har hängt med hela dagen, utom när jag ridit och det har behövts!

Mockade en lösdrift och sen tömkörde jag Wildkickan. Hon fick förutom att jobba över den där upphöjda bommen som alla hästar får jobba över nu, även testa skänkelvikningar fram och tillbaka på vägen. Sen red jag Oskar, han fick jobba över bommar och med galopp på volt. Med Clarinett fick jag till en övning som kändes som den fick väldigt bra resultat. Vi red på fyrkant och vände med framdelen i hörnen, alltså vände för ytterhjälperna med rak hals, avslutade med att rida två hörn i trav och två i galopp. Bra övning!

Sen skulle jag i väg och tömköra ett par hästar. Fyllde däcken med luft innan jag gick in och fikade, när jag kom ut och skulle åka var ena däcket helt platt! Men fyllde det igen och det höll luften då, dock blev jag några minuter sen. Tömkörde två travare sen hem och middag innan nästa ryck i stallet.

Red Lemonaden som var riktigt fin i kväll om man tänker på hur det varit de sista veckorna när underlaget varit sämre. Linda filmade lite och jag blev lite förvånad för det såg bättre ut än det kändes. Men givetvis mycket kvar att jobba med. Filmer finns på min Instagram. 

Sen hjälpte jag Linda att rida lite på Iowa innan vi nattade hästarna. I morgon är det jobb igen!

Dammig Wildkickan på vägen

Givetvis var Doris med! 

Oskar på väg ner till stallet! 

Trött Clarinett efter sitt pass! 

En av travarna i dag! 

Lemonaden och den upphöjda bommen som hästarna har fått jobba över sista dagarna, väldigt effektfullt! 

Jag och Lemonaden 

Typiskt Lemonaden! 

Närbild! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0