Vårvintersol igen!

Härligt med sol i dag, men det var svårt att få igång energin. Men jobbade 6 hästar så det räcker ju till!

Mockade och spånade en lösdrift innan jag började med hästarna, Wildkickan först ut och henne jobbade jag i töm. Tömkörde även ner till vägen en sväng. Sen red jag Clarinett, underlaget är lite sådär på banan men Clarinett kändes trots det faktiskt stundtals riktigt fin. Oskar red jag på spåret bredvid banan, han fick trava mycket och galoppera en del så han var rejält svettig efteråt, vilket jag tror han mår bra av. Han behöver jobba både på konditionen och formen på magen... Wasabi tömkörde jag nere på vägen och hon var rätt spänd så vi måste göra det flera gånger.

Sen middag och på kvällen red jag först Lemonaden, hon var lite spänd men det släppte i dag (vilket det inte gjorde sist). Sen longerade jag Bob och hjälpte Linda att åka lite på Iowa. Innan vi var klara kom det ett lass balar och hästarna fick ny mat i hagarna igen.

Nu ladda om för morgondagen som innebär pay and jump, men det är inte jag som ska hoppa!

Wildkickan på väg uppför backen tillbaka till gården

Doris var också med! 

Clarinett innan ridning 

Doris var även på banan! 

Oskar på spåret! 

Wasabi, och de andra prinsessorna, hade vilopaus när det var dags att jobba! 

Wasabi nere på vägen! 

Lemonaden efter ridning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0