Veterinärdag!

Tre dagar ledigt har swischat i väg, nu väntar jobbhelg igen!

Började dagen med att rida Grå för första gången sen början av april! Vi red på banan och bara skritt men ändå roligt, även om hon var lite spänd. Fortsatte sedan med att rida Clarinett, Chokladen och Wasabi. Wasabi fick prova dressyrsadeln med nya padden, jag blev väldigt nöjd men Wasabi är inte helt övertygad än!

Sen hann jag måla lite på lösdriften innan middag. På kvällen skulle veterinären komma, jag gav Domosedan till Chokladen innan eftersom hon inte gillar sprutor och veterinärer. Det gick bra att vaccinera alla utom Wasabi som jag ändå hade en plan för. Vi vaccinerade ungefär hälften av hästarna i dag. Sedan åkte jag och Linda och hämtade två höbalar. Men stona hade såklart inte haft tid att vänta så tre brudar hade tagit sig ut när vi kom tillbaka med balarna. När hästarna var fodrade och infångade så fikade vi rostmackor. Och på tal om veterinär, hästen vi kollade på i helgen gick i dag igenom besiktningen så nu blir Linda hästägare igen!

Jag har ändå saknat den här utsikten! 

Under hela passet på Chokladen låg Doris i hörnet och lekte med longerlinan! 



Wasabi med sadeln, ser väldigt bra ut

Även uppifrån ser det bra ut

Doris passade på att vila på Wasabis täcke

Trött Choklad som ska få spruta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0